Clubpas FAQ

Hoe werkt betalen met de Clubcard?
Voor de administratieve afhandeling heeft Sporting Delta een overeenkomst gesloten met Le Credit Sportif. Zij zijn leverancier van ons nieuwe kassasysteem in de kantine en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de Clubcard.

De Clubcard is een veelzijdig betaalmiddel dat je het nodige gemak en voordeel oplevert. Met deze persoonlijke ledenkaart kun je bij Sporting Delta aan de bar afrekenen. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met je persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt.

Bij een Clubcard betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de Clubcard voor de kaartlezer van de kassa gehouden, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op je Clubcard staat dien je deze eerst op te waarderen voordat je hem gaat gebruiken.

Hoe activeer ik mijn Clubcard?
Voor je met de Sporting Delta Clubcard kan betalen, dien je de Sporting Delta Clubcard te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je Clubcard is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat.

Hoe kan ik saldo laden op mijn Clubcard?
Dat kan aan de bar in de kantine of via internet (iDEAL). In het eerste geval betaal je met je PIN-pas en wordt het bedrag direct op je Clubcard gezet. Om je Clubcard via internet op te laden ga je naar www.lecredit.nl. Je kan ook inloggen via www.sportingdelta.nl. Rechts bovenaan staat de link naar le Credit Sportif en log je in op je persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een loginnaam en wachtwoord nodig die je in een aparte mail ontvangt. Met iDEAL moet het op te waarderen bedrag minimaal 20 euro en maximaal 350 euro zijn.

Een uitgebreide handleiding “iDEAL opwaarderen” vind je hier (dit is wel een voorbeeld van een tennis vereniging, maar de handelingen zijn hetzelfde).

 

Kan ik met mijn Clubcard ook ergens anders betalen?
Nee, met het tegoed op je Clubcard kan alleen bij Sporting Delta worden afgerekend.

Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?
Saldo wat op de Clubcard staat kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap en het inleveren van de Clubpas.

Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?
Bij het afrekenen wordt het actuele saldo op het LCD-scherm getoond. Je kunt degene achter de bar ook vragen om op “Saldo” te drukken en de pas op de kassalezer te leggen. Het saldo wordt dan getoond.

Maar sinds februari 2017 is er ook de app KNIP voor android en IOS. Download de app en log in met het bij Sporting Delta bekende email adres en je clubpas wachtwoord (ben je die vergeten zie hieronder).

Een andere mogelijkheid is inloggen op www.lecredit.nl (ook via www.sportingdelta.nl te bereiken). Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL. Bovendien is het mogelijk om:

  • Rekeningen te koppelen, d.w.z. dat b.v. alle gezinsleden vanuit dezelfde rekening betalen;
  • Log-ins koppelen, de rekeningen blijven apart maar de bestedingen kunnen wel worden ingezien vanuit 1 log-in  (misschien handig als je wilt weten wat je kinderen zoal aan de bar kopen).

Als je een of beide opties wilt activeren, graag een mail met wens en de betreffende pasnummers naar: Clubpas@sportingdelta.nl

Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldo-afboeking?
Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen gebeuren door de beheerder van de passen. Graag in de e-mail zetten om welke transactie het gaat en waarom je hier niet mee eens bent en bij wie je toen heb afgerekend. Email: Clubpas@sportingdelta.nl

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Na inloggen op www.lecredit.nl kun je onder de menuoptie ‘Gebruikersgegevens’ je gegevens wijzigen.

Ik heb geen e-mail met wachtwoord ontvangen, wat moet ik doen?

Per e-mail ontvangt u de benodigde inloggegevens. Indien u geen gegevens heeft ontvangen, of uw e-mailadres niet bekend is bij de Club, stuur dan een e-mail naar Clubpas@sportingdelta.nl.

Ben je je wachtwoord vergeten kies dan op de site voor wachtwoord vergeten en je ontvang een mail om een nieuw wachtwoord te kiezen.

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?
Blokkeer je Clubcard zo snel mogelijk. Na inloggen op www.lecredit.nl kan je onder de menuoptie ‘Passen’ inzoomen op je pasnummer, en kun je de betreffende pas blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je Clubcard bij Sporting Delta.

Wat moet ik doen indien mijn Clubcard niet werkt?
In dat geval stuur je een email naar Clubpas@sportingdelta.nl.

Hoe kom ik aan een nieuwe Clubcard?
Een nieuwe pas kan je aanvragen op de site middels het formulier. Als je de pas bent kwijtgeraakt en je wilt een nieuwe aanvragen, dan kan je een mail sturen naar clubpas@sportingdelta.nl. Een nieuwe (tweede) pas kost 5 euro. De 5 euro wordt automatisch ingehouden bij de eerste storting op je pas. Dus als je 20 euro stort krijg je maar een saldo van 15 euro. De nieuwe pas zal automatisch worden geactiveerd.

Wat gebeurt er bij beëindiging van mijn lidmaatschap?
De clubpas is ten alle tijden eigendom van de vereniging. Als je het lidmaatschap bij Sporting Delta opzegt, dan dien je de pas in te leveren in de daarvoor bestemde brievenbus in de kantine. Het saldo zal dan binnen 21 dagen worden gerestitueerd.

Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een Clubcard aanvragen?

Nee, niet-leden kunnen geen clubpas aanvragen bij Sporting Delta. De pas is beschikbaar gemaakt voor alle leden. Zelfs voor de aller kleinste!

Is er een Sporting Delta Team-Clubcard voor teams?

Ja. Het is mogelijk een Team-Clubcard aan te vragen. Per team kan er een kaart worden aangevraagd, waarbij onderling het beheer en saldo dient te worden geregeld. De borg van een Team-Clubcard bedraagt € 5,-. Voor aanvragen kiest u “Aanvragen Clubcard” op de website van Sporting Delta.