Mini Kamp 2020 gaat niet door

0

Beste ouders, wellicht hebben jullie het inmiddels gelezen op de site van Sporting Delta, maar helaas hebben wij, de Kampcommissie en het Bestuur, ook het besluit genomen het Mini Kamp 2020 in de sporthal dit jaar niet door kan gaan i.v.m. het coronavirus.

Het kabinet neemt verregaande maatregelen in de strijd tegen het coronavirus. Ook scholen, horeca en sportclubs moeten dicht om verspreiding van het virus tegen te gaan. De maatregelen gelden (voorlopig) t/m 6 april a.s. Sporting Delta volgt de maatregelen die door het kabinet en het RIVM zijn afgegeven en sluit zich aan bij de oproep van NOC*NSF.

Aangezien wij niet weten of de maatregelen nog langer dan 6 april a.s. van kracht gaan worden, wordt het voor ons als kampcommissie tekort dag om alles te kunnen regelen. Wellicht mogen er na 6 april weer activiteiten plaatsvinden op de accommodatie van Sporting Delta, maar dan moeten wij als vereniging wellicht de voorrang geven aan het competitieverband. Er is dan te weinig “ruimte” om in een later stadium alsnog het Mini Kamp te organiseren. Wij als kampcommissie vinden dit heel erg jammer…. Wij waren al volop bezig om voor de jongere kinderen van Sporting Delta weer een geweldig kamp neer te zetten, maar gezien de situatie die nu in de wereld speelt, is dat bijzaak.

Er zijn inmiddels al heel wat ouders die de bijdrage voor het kamp betaald hebben (als je nog niet betaald hebt, dan kun je onderstaand informatie overslaan). Dit krijgen jullie natuurlijk weer terug! Voor ons werkt dit het snelste als je ons een “Tikkie” stuurt. Het “Tikkie kan je sturen aan Pascal Bakker, 0031 6 30466314 of sportingdeltakamp@hotmail.com.

Wat is een Tikkie?

Dit is een gratis app waarmee je betaalverzoeken verstuurt naar vrienden, familie of bekenden. Handig als je een etentje hebt voorgeschoten of geld inzamelt voor een cadeau voor een collega.

Het is een initiatief van ABN Amro, maar je hoeft geen klant te zijn om de app te gebruiken. Je hebt wel een Nederlandse betaalrekening en een smartphone nodig. De ontvanger van het betaalverzoek hoeft Tikkie niet te hebben. Hij krijgt via WhatsApp, of bijvoorbeeld e-mail, een link om via iDEAL te betalen.

Als je al mobiel bankiert is even geld overmaken naar iemand die heeft voorgeschoten net zo makkelijk. Maar het voordeel van Tikkie (vooral als je van meer mensen geld terugkrijgt) is dat je kunt bijhouden hoeveel je al hebt teruggekregen. ABN Amro heeft een aparte app (Tikkie dus) voor betaalverzoekjes, maar de meeste andere banken hebben binnen hun mobiel bankieren-app een zelfde soort functie.

Hoe werkt Tikkie?

  • Als je Tikkie voor het eerst gebruikt moet je eerst de app downloaden. De eerste keer voer je je naam, telefoonnummer en rekeningnummer in.
  • Via de ‘+’ maak je een Tikkie aan.
  • Je kiest eerst aan hoeveel mensen je een Tikkie wilt versturen. Dan kun je makkelijk zien of je alles terug hebt gekregen. Je kunt ook kiezen voor ‘iedereen’.
  • Vervolgens kies je het bedrag dat je per persoon terugkrijgt. Je kunt ook degenen die een Tikkie krijgen laten bepalen hoeveel ze betalen. Bijvoorbeeld als je geld inzamelt voor een cadeau.
  • Daarna geef je aan waar je het geld voor terugvraagt.
  • Vervolgens kies je de manier waarop je het Tikkie wilt versturen. Meestal is dat WhatsApp, maar het kan bijvoorbeeld ook per e-mail.
  • Je kunt zien wie er heeft betaald en je krijgt een pushbericht als iemand betaald heeft.
  • Heeft iemand nog niet betaald? Dan kun je een Tikkie nogmaals sturen.
  • Een Tikkie mag niet hoger zijn dan €750. In totaal mag je niet meer dan €2500 terugkrijgen van iedereen samen.
  • Je kunt een Tikkie ook intrekken, dan is de link niet meer te gebruiken.
  • Een Tikkie is 2 weken geldig.

Veiligheid

Als je je aanmeldt voor Tikkie moet je je IBAN opgeven. Let goed op of je het juiste nummer doorgeeft, want ABN Amro controleert dit niet.

Als de betaling niet wordt bijgeschreven op je rekening, moet ABN Amro aantonen dat jouw bank het bedrag wel ontvangen heeft. Je kunt dan bij je eigen bank vragen waarom het bedrag niet is bijgeschreven. Als ABN Amro niet kan aantonen dat je bank het bedrag ontvangen heeft, moet ABN Amro het bedrag aan jou terugbetalen.

Als ontvanger van een verzoek betaal je via je eigen bank met iDEAL. De link die je ontvangt begint met ‘https’. Dit betekent dat je gegevens versleuteld zijn. Een Tikkie betaalverzoekje ziet er altijd zo uit: https://tikkie.me/pay/… Als dit niet zo is, klik er dan niet op en meld het aan bij Tikkie.

Wil je dit toch liever niet!? Dan verzoeken wij je om te reageren op deze e-mail en ons de naam van je kind, team, IBAN nummer + naam door te geven. Dan zullen wij het z.s.m. zelf naar je overmaken.

Wij hopen op jullie begrip en wensen jullie alle sterkte in deze lastige tijd.

De Kampcommissie,

Jeroen Tijhuis, Didier Cornet, Pascal Bakker, Sandra van der Lijke- Flach en Hedy Weijts- van Driel